miercuri, 22 februarie 2012

Rătăciţi pe Bega

În timp ce  treceam cu maşina pe unul din drumurile cu vedere către Bega, privirea îmi fuge către o siluetă care nu se prea potriveşte în peisaj... N-am mai văzut nimic asemănător pe aici... Mai în glumă mai în serios zic cu voce tare că-i un pinguin, dar alţii mari amatori de prozaic mă anunţă că-i doar o raţă. Am zis mai în glumă pentru că ştiu şi eu că nu-i pinguin şi am zis mai în serios, pentru că indiferent ce-o fi, ştiu sigur că locul păsării ăsteia nu-i în mod normal pe malurile Begăi...
A doua zi pun aparatul de fotografiat în maşină şi mă duc fără să-mi fac mari speranţe la locul cu pricina. Surpriză: ciudaţii sunt în gaşcă! Ninge de rupe, aşa că autofocusul dă rateuri, dar nişte poze cât de cât citibile tot ies...
Deci cine sunt ăştia şi cu ce ocazie pe aici?
 
 Pot să stea pinguineşte pe marginea "banchizei"....

 

 Pot să înoate ca nişte raţe...
Pot să stea în vârful copacilor, ca nişte ciori...
Pot să zboare ca nişte vulturi, aici trebuie să mă credeţi pe cuvânt că n-am putut să fac o poză decentă...
Pot să se scufunde ca nişte cufundari, şi aici va trebui să mă credeţi pe cuvânt, că era apa rece şi oricum nu înot prea bine...
Pot să prindă peşti ca nişte pescăruşi, sau poate chiar mai bine... Uite cât îi peştele! Mă mai uit şi eu la pescari pe Bega şi n-am văzut aşa ceva la nici unul...

 Pot să înghită peştii întregi, cu capul înainte, ca nişte pelicani...
După care pot să stea iarăşi relaxaţi pe marginea "banchizei", ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat...  Ce să fie, ce să fie?...  
Înarmat cu pozele, acasă am început să sap prin cărţi şi pe net şi am aflat că-s cormorani. Ce o fi cu ei pe Bega? Cred că nici ei nu ştiu prea bine... S-or fi rătăcit prin iarna asta... I-o fi luat şi pe ei prin surprindere ca şi pe alţii... Nu ştiu. Stiu că ei se descurcă şi le e bine pe aici, iar imediat ce vor fi cu burţile pline de peşte o să plece unde instictul le zice că trebuie să ajungă...
Pe mulţi repriza asta de  iarnă  i-a cam supărat, pe alţii i-a suprins, iar pe mulţi chiar  i-a îngropat de-a dreptul... Nu-i pe tema blogului, dar nu mă pot abţine să spun, că într-o lume normală, asta trebuia să fie o iarnă de care să ne putem bucura cu toţii...

Haideţi pe afară şi aveţi grijă de voi! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu